ZÁRUČNÝ A REKLAMAČNÝ PORIADOK
poskytovateľa služieb – spoločnosti
Relax Hotel s.r.o.
Jánska dolina 2224
Liptovský Ján 032 03
IČO: 46780131
DIČ: 2023614395
IČ DPH: SK2023614395
Prevádzky:
- Penzión*** HOREC, Jánska dolina 432, 032 03 Liptovský Ján
- Penzión*** GALANTO, Jánska dolina 2224, 032 03 Liptovský Ján
- Relax Hotel*** FIM, Demänovská dolina 26, 032 51
Vypracovaný v súlade s platnou legislatívou SR k roku 2025: Občiansky zákonník, Zákon o ochrane spotrebiteľa, Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, Zákon o alternatívnom riešení sporov a GDPR.
Čl. I. Všeobecné ustanovenia
- Tento záručný a reklamačný poriadok (ďalej len „Reklamačný poriadok“) upravuje práva a povinnosti poskytovateľa služieb Relax Hotel , s.r.o. (ďalej len „poskytovateľ“) a spotrebiteľov v oblasti predaja tovaru a poskytovania služieb v jeho prevádzkach.
- Reklamačný poriadok je spracovaný v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a súvisiacich právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky v roku 2025.
- Tento Reklamačný poriadok je záväzný pre všetkých zamestnancov poskytovateľa a spotrebiteľov využívajúcich jeho služby.
- Spotrebiteľ potvrdzuje, že bol s týmto Reklamačným poriadkom oboznámený pred uzatvorením zmluvy, resp. pred využitím služby alebo kúpou tovaru, a že s ním súhlasí.
- Reklamačný poriadok je k dispozícii:
- na viditeľnom a prístupnom mieste v priestoroch každej prevádzky poskytovateľa,
- a na webovej stránke poskytovateľa.
Čl. II. Práva spotrebiteľa
- Každý spotrebiteľ má právo na:
- dodanie tovaru a poskytnutie služby v požadovanej kvalite, množstve a bez vád,
- nápravu v prípade zistených vád formou reklamácie,
- úplné informácie o vlastnostiach tovaru a poskytovaných službách,
- ochranu svojho zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov,
- podanie podnetu orgánom dozoru alebo obci.
- Spotrebiteľ má právo na ochranu pred neprijateľnými podmienkami v spotrebiteľských zmluvách.
- Spotrebiteľ sa môže domáhať ochrany svojich práv aj súdnou cestou.
Čl. III. Povinnosti predávajúceho
- Predávajúci je povinný:
- Predávať tovar a poskytovať služby v kvalite, množstve a za cenu dohodnutú v zmluve, alebo v súlade s platnými právnymi predpismi.
- Zabezpečiť, aby predávaný tovar alebo poskytovaná služba vyhovovali technickým normám a hygienickým predpisom.
- Umožniť spotrebiteľovi skontrolovať tovar (najmä jeho množstvo, kvalitu, mieru alebo váhu) pri jeho prevzatí.
- Zabezpečiť, aby bol pri každej predajni alebo prevádzke dostupný aktuálny cenník tovarov a služieb.
- Vystaviť spotrebiteľovi doklad o kúpe alebo poskytnutí služby so všetkými náležitosťami (najmä názov výrobku/služby, cenu, dátum predaja/poskytnutia služby).
- Predviesť spotrebiteľovi funkcie výrobku, ak to povaha výrobku umožňuje.
- Uchovávať doklady o kalibrácii alebo overení meracích zariadení, ak sa pri predaji tovaru používajú.
- Správne skladovať tovar a zabezpečiť jeho ochranu pred poškodením alebo znehodnotením.
- Informovať spotrebiteľa o podmienkach uplatnenia reklamácie a umožniť mu prístup k reklamačnému poriadku.
- Riadne vybaviť každú reklamáciu a viesť evidenciu prijatých a vybavených reklamácií.
- Predávajúci nesmie:
- Uvádzať nepravdivé, neúplné alebo zavádzajúce údaje o vlastnostiach výrobku alebo služby.
- Viazať predaj výrobku alebo služby na kúpu iného výrobku alebo služby, ak to zákon nepripúšťa.
- Odmietnuť predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ak sú vystavené a určené na predaj.
- Predávať výrobky, ktoré porušujú práva duševného vlastníctva alebo iné právne predpisy.
Čl. IV. Zodpovednosť za chyby
- Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predaný tovar alebo poskytnutá služba v čase prevzatia spotrebiteľom, ako aj za chyby, ktoré sa vyskytnú v priebehu záručnej doby.
- Spotrebiteľ je povinný tovar alebo službu bezodkladne po prevzatí skontrolovať a v prípade zistenia zjavných chýb ich okamžite reklamovať.
- Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie.
- Ak sa vyskytne chyba, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru alebo služby, má spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo služby, odstúpenie od zmluvy alebo primeranú zľavu z ceny.
- Predávajúci nezodpovedá za chyby vzniknuté:
- bežným opotrebením,
- nesprávnym použitím, skladovaním alebo údržbou,
- mechanickým poškodením po prevzatí,
- zásahom neoprávnenej osoby,
- pôsobením vyššej moci (živelná udalosť, požiar, povodeň).
- Pri predaji tovaru za zníženú cenu z dôvodu existujúcej chyby sa zodpovednosť nevzťahuje na túto chybu, na ktorú bol spotrebiteľ upozornený.
- Spotrebiteľ je povinný chyby tovaru alebo služby reklamovať bezodkladne po ich zistení.
Čl. V. Záručná doba a podmienky reklamácie
- Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe.
- Štandardná záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom, ak zákon alebo osobitná dohoda neustanovuje inak.
- Pri použitých veciach môže byť záručná doba skrátená na najmenej 12 mesiacov, pričom táto skutočnosť musí byť výslovne dohodnutá so spotrebiteľom.
- Pri tovaroch, na ktoré je stanovená doba použiteľnosti, neskončí záručná doba pred uplynutím tejto doby.
- Ak sa na výrobku, jeho obale alebo v návode k nemu pripojenom uvádza lehota na použitie, záručná doba neuplynie pred uplynutím tejto doby.
- Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.
- Ak sa vada prejaví do 12 mesiacov od prevzatia tovaru, predpokladá sa, že tovar bol chybný už pri prevzatí, pokiaľ sa nepreukáže opak.
- Uplatnením práva zo zodpovednosti za vady sa záručná doba predlžuje o dobu, počas ktorej spotrebiteľ nemohol tovar riadne užívať z dôvodu vady.
Čl. VI. Plynutie záručnej doby
- Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru alebo služby spotrebiteľom.
- Počas vybavovania reklamácie, keď spotrebiteľ nemohol tovar užívať, záručná doba neplynie.
- V prípade výmeny tovaru za nový začína plynúť nová záručná doba od prevzatia nového tovaru.
- Pri výmene časti tovaru sa nová záručná doba vzťahuje iba na vymenenú súčasť.
Čl. VII. Chyby odstrániteľné
- Odstrániteľnou chybou sa rozumie vada, ktorú možno opravou odstrániť bez toho, aby utrpela kvalita alebo funkcia tovaru.
- Pri výskyte odstrániteľnej chyby má spotrebiteľ právo na:
- bezplatné, včasné a riadne odstránenie chyby,
- výmenu tovaru alebo jeho časti, ak je to primerané povahe vady,
- primeranú zľavu z ceny tovaru.
- Predávajúci je povinný chybu odstrániť bez zbytočného odkladu.
Čl. VIII. Chyby neodstrániteľné
- Neodstrániteľnou chybou sa rozumie taká vada, ktorá znemožňuje riadne užívanie tovaru ako tovaru bez vady.
- Pri výskyte neodstrániteľnej chyby má spotrebiteľ právo:
- na výmenu tovaru za nový tovar bez vady,
- alebo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie zaplatenej ceny.
- V prípade iných neodstrániteľných chýb, ktoré nebránia v užívaní tovaru, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny.
Čl. IX. Tovar predávaný so zľavou
- Pri predaji tovaru za zníženú cenu z dôvodu existujúcej chyby sa zodpovednosť nevzťahuje na tú chybu, pre ktorú bola znížená cena dohodnutá.
- Spotrebiteľ má aj pri takto zľavnenom tovare právo na reklamáciu ostatných vád.
Čl. X. Povinnosti predávajúceho a zákazníka pri uplatnení reklamácie, postup pri reklamácii
Povinnosti predávajúceho:
- Predávajúci je povinný:
- Prevziať reklamovaný tovar alebo oznámenie o vade služby na vybavenie reklamácie bezodkladne.
- Vystaviť spotrebiteľovi potvrdenie o prijatí reklamácie, v ktorom uvedie:
- dátum uplatnenia reklamácie
- predmet reklamácie (stručný opis vady)
- požadovaný spôsob vybavenia reklamácie
- kontaktné údaje spotrebiteľa
- Reklamáciu posúdiť a rozhodnúť o jej oprávnenosti bez zbytočného odkladu, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní.
- Reklamáciu vybaviť najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa jej uplatnenia, inak sa má za to, že ide o podstatné porušenie zmluvy.
- O spôsobe vybavenia reklamácie a o jej ukončení vydať písomný doklad.
- Viesť evidenciu reklamácií obsahujúcu údaje o reklamácii a spôsobe jej vybavenia a na požiadanie ju predložiť dozornému orgánu.
- Zachovať transparentný postup pri vybavovaní reklamácií a umožniť spotrebiteľovi prístup k reklamačnému poriadku.
Povinnosti spotrebiteľa:
- Spotrebiteľ je povinný:
- Pri uplatnení reklamácie predložiť doklad o kúpe (faktúru, účtenku) alebo záručný list, ak bol vydaný.
- Umožniť predávajúcemu overiť reklamovanú vadu.
- Opísať vadu presne a úplne, vrátane okolností jej vzniku.
- Pri uplatnení reklamácie na službu (napr. pobyt alebo stravovanie) poskytnúť súčinnosť pri objasňovaní skutkového stavu.
Postup pri reklamácii:
- Reklamáciu možno uplatniť:
- osobne v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho,
- písomne, poštou na adresu sídla alebo prevádzky,
- elektronicky (ak je to umožnené) cez kontaktný e-mail alebo formulár.
- Predávajúci je povinný vystaviť spotrebiteľovi potvrdenie o prijatí reklamácie a spôsob vybavenia reklamácie (opravou, výmenou, zľavou, vrátením peňazí).
- Počas vybavovania reklamácie je spotrebiteľ informovaný o priebehu vybavovania reklamácie.
- Po vybavení reklamácie odovzdá predávajúci spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie, kde uvedie:
- aký spôsob vybavenia bol zvolený,
- aké opravy alebo opatrenia boli vykonané,
- prípadné nové záručné lehoty.
- Ak reklamácia nebola vybavená k spokojnosti spotrebiteľa, má právo obrátiť sa na orgán alternatívneho riešenia sporov (ARS).
Čl. XI. Postup pri uplatnení reklamácie
- Reklamáciu je možné uplatniť osobne v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho alebo písomne.
- Predávajúci zabezpečí prítomnosť osoby oprávnenej prijímať a vybavovať reklamácie počas celej prevádzkovej doby.
- Spotrebiteľ pri reklamácii uvedie presný popis chyby, prípadne spôsob, akým sa vada prejavuje.
- Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie rozhodnúť ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní.
- Reklamácia musí byť vybavená najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, inak má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.
Čl. XII. Alternatívne riešenie sporov (ARS)
- Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípade, že reklamácia bola zamietnutá alebo nebola vybavená k jeho spokojnosti.
- Alternatívne riešenie sporu je možné podať cez platformu ODR https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Podmienkou je predchádzajúci pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim.
Čl. XIII. Ochrana osobných údajov
- Prevádzkovateľom osobných údajov je spoločnosť Relax Hotel s.r.o. Jánska dolina 2224, 032 03 Liptovský Ján, IČO: 46780131.
- Pri vybavovaní reklamácie spracúvame osobné údaje spotrebiteľa v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, a údaje o reklamovanom tovare alebo službe.
- Účelom spracovania osobných údajov je:
- vybavenie reklamácie,
- zabezpečenie práv spotrebiteľa,
- plnenie zákonných povinností prevádzkovateľa,
- zasielanie marketingových ponúk, noviniek a informácií o službách (na základe súhlasu dotknutej osoby alebo oprávneného záujmu).
- Právnym základom spracovania osobných údajov je:
- plnenie zákonnej povinnosti podľa osobitných predpisov (najmä Zákon o ochrane spotrebiteľa a Občiansky zákonník),
- súhlas dotknutej osoby so spracovaním údajov na marketingové účely (v prípadoch, keď je vyžadovaný),
- oprávnený záujem prevádzkovateľa pri zasielaní informácií existujúcim zákazníkom o podobných službách.
- Osobné údaje budú uchovávané:
- na účely vybavenia reklamácie počas zákonnej lehoty 5 rokov,
- na marketingové účely do odvolania súhlasu alebo do vznesenia námietky proti spracúvaniu.
- Dotknutá osoba má právo:
- na prístup k svojim osobným údajom,
- na opravu alebo vymazanie osobných údajov,
- na obmedzenie spracúvania osobných údajov,
- namietať spracúvanie osobných údajov na marketingové účely,
- na podanie sťažnosti Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
Čl. XIV. Záverečné ustanovenia
- Tento záručný a reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom jeho podpisu konateľom spoločnosti.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku.
- Reklamačný poriadok je spotrebiteľovi k dispozícii na viditeľnom mieste v prevádzke a na webovej stránke spoločnosti.
Liptovský Ján, dňa 28.04.2025
Relax Hotel s.r.o.
Ján Pálinkáš , konateľ